Section outline
-
ОСНОВИ МАРКЕТИНГУ
Мета курсу: навчити майбутніх менеджерів здійснювати базові функції маркетингу і розуміти, як ефективно впливати на ринок, використовувати основні елементи маркетингу в практичній діяльності, надати навички проведення маркетингових досліджень, розробки маркетингових стратегій та програм маркетингу, а також підготовки та формулювання маркетингових розділів бізнес планів.
Укладач курсу: д.е.н., доцент Федотова І.В. -
ЗАНЯТТЯ 1. СУТНІСТЬ ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ МАРКЕТИНГУ ТА РОЗВИТОК ЙОГО КОНЦЕПЦІЇ
Мета: проаналізувати історичні передумови виникнення та етапи розвитку маркетингу, розглянути основні категорії маркетингу та концепції діяльності підприємства на ринку.
План роботи студента:
- Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
- Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
- Ознайомитись з вимогами та прикладом створення маркетингового плану.
- Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
- Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
- Виконати практичне завдання (до 20 балів).
- Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
- Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
- Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
-
ЗАНЯТТЯ 2. СУТНІСТЬ ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ МАРКЕТИНГУ ТА РОЗВИТОК ЙОГО КОНЦЕПЦІЇ (продовження)
Мета: визначити цілі і функції маркетингу, розглянути основні види маркетингу та напрямки захисту прав споживачів.
План роботи студента:
- Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
- Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
- Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
- Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
- Виконати практичне завдання (до 20 балів).
- Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
- Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
- Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
-
ЗАНЯТТЯ 3. МАРКЕТИНГ ЯК ВІДКРИТА МОБІЛЬНА СИСТЕМА
Мета: ознайомитись з системним підходом до організації маркетингу підприємства, розглянути сукупність елементів системи маркетингу, внутрішнє та зовнішнє середовище підприємства.
План роботи студента:
- Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
- Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
- Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
- Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
- Виконати практичне завдання (до 20 балів).
- Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
- Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
- Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
-
ЗАНЯТТЯ 4. ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ІНФОРМАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ НА ОСНОВІ ПРОВЕДЕННЯ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
Мета: ознайомитися з класифікацією маркетингової інформації, розглянути структуру маркетингової інформаційної системи, визначити сутність та етапи процесу маркетингових досліджень.
План роботи студента:
- Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
- Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
- Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
- Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
- Виконати практичне завдання (до 20 балів).
- Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
- Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
- Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
-
ЗАНЯТТЯ 5. ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ІНФОРМАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ НА ОСНОВІ ПРОВЕДЕННЯ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ (продовження)
Мета: визначити види та методи маркетингових досліджень, основні інструменти їх проведення, розглянути методи оцінки і дослідження кон'юнктури ринку.
План роботи студента:
- Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
- Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
- Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
- Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
- Виконати практичне завдання (до 20 балів).
- Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
- Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
- Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
-
ЗАНЯТТЯ 6. ВИВЧЕННЯ ПОТРЕБ, ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ І ВИБІР ЦІЛЬОВИХ СЕГМЕНТІВ
Мета: визначити основні види потреб суб'єктів ринку, ознайомитись з факторами, що впливають на поведінку покупців, та процес прийняття рішення щодо купівлі товарів на споживчому ринку.
План роботи студента:
- Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
- Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
- Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
- Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
- Виконати практичне завдання (до 20 балів).
- Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
- Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
- Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
-
ЗАНЯТТЯ 7. ВИВЧЕННЯ ПОТРЕБ, ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ І ВИБІР ЦІЛЬОВИХ СЕГМЕНТІВ (продовження)
Мета: ознайомитись з факторами, що впливають на поведінку покупців, та процес прийняття рішення щодо купівлі товарів на ринку товарів виробничого призначення, розглянути принципи сегментації покупців та стратегії охоплення ринку.
План роботи студента:
- Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
- Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
- Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
- Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
- Виконати практичне завдання (до 20 балів).
- Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
- Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
- Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
-
ЗАНЯТТЯ 8. ТОВАР У КОМПЛЕКСІ МАРКЕТИНГУ
Мета: визначити сутність, цілі та завдання товарної політики підприємства, розглянути класифікацію товарів, поняття номенклатури товарів та товарного асортименту, ознайомитися з характеристикою етапів життєвого циклу товару.
План роботи студента:
- Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
- Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
- Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
- Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
- Виконати практичне завдання (до 20 балів).
- Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
- Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
- Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
-
ЗАНЯТТЯ 9. ТОВАР У КОМПЛЕКСІ МАРКЕТИНГУ (продовження)
Мета: ознайомитись з поняттям та елементами торговельної марки, бренду, визначити види та функції упакування, розглянути поняття якості та конкурентоспроможності товару.
План роботи студента:
- Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
- Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
- Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
- Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
- Виконати практичне завдання (до 20 балів).
- Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
- Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
- Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
- Пройти результуючий тест "Модульний контроль №1" за результатами вивчення теоретичного матеріалу протягом попередніх 9 тижнів (до 50 балів).
-
ЗАНЯТТЯ 10. ЦІНА У КОМПЛЕКСІ МАРКЕТИНГУ
Мета: визначити сутність та завдання цінової політики в системі маркетингу підприємства, ознайомитися з видами цін та факторами їх встановлення.
План роботи студента:
- Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
- Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
- Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
- Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
- Виконати практичне завдання (до 20 балів).
- Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
- Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
- Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
-
ЗАНЯТТЯ 11. ЦІНА У КОМПЛЕКСІ МАРКЕТИНГУ (продовження)
Мета: розглянути визначальні фактори, що впливають на формування цінової політики підприємства та особливості встановлення цін на ринках різних типів, ознайомитися з видами цінових стратегій, методами ціноутворення.
План роботи студента:
- Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
- Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
- Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
- Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
- Виконати практичне завдання (до 20 балів).
- Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
- Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
- Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
-
ЗАНЯТТЯ 12. РОЗПОВСЮДЖЕННЯ У КОМПЛЕКСІ МАРКЕТИНГУ
Мета: визначити сутність та функції маркетингової політики розповсюдження, типи та рівні каналів розподілу, ознайомитись з суб'єктами каналів розподілу
План роботи студента:
- Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
- Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
- Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
- Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
- Виконати практичне завдання (до 20 балів).
- Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
- Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
- Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
-
ЗАНЯТТЯ 13. РОЗПОВСЮДЖЕННЯ У КОМПЛЕКСІ МАРКЕТИНГУ (продовження)
Мета: визначити форми організації оптової та роздрібної діяльності, ознайомитися з основними типами посередників в оптовій та роздрібній торгівлі
План роботи студента:
- Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
- Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
- Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
- Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
- Виконати практичне завдання (до 20 балів).
- Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
- Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
- Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
-
ЗАНЯТТЯ 14. КОМУНІКАЦІЇ У КОМПЛЕКСІ МАРКЕТИНГУ
Мета: визначити функції та структуру комунікаційної політики, ознайомитися з видами стимулювання збуту клієнтів, співробітників та посередників
План роботи студента:
- Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
- Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
- Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
- Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
- Виконати практичне завдання (до 20 балів).
- Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
- Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
- Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
-
ЗАНЯТТЯ 15. КОМУНІКАЦІЇ У КОМПЛЕКСІ МАРКЕТИНГУ (продовження)
Мета: розглянути класифікацію реклами, засоби реклами та принципи їхнього вибору, ознайомитися з основними етапами планування рекламної кампанії, визначити структуру фірмового стилю та принципи формування рекламного звернення
План роботи студента:
- Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
- Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
- Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
- Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
- Виконати практичне завдання (до 20 балів).
- Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
- Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
- Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
-
ЗАНЯТТЯ 16. КОМУНІКАЦІЇ У КОМПЛЕКСІ МАРКЕТИНГУ (продовження)
Мета: ознайомитися з етапами встановлення та підтримки зв'язків з громадскістю, визначити недоліки та переваги персонального збуту, розглянути методи формування комунікаційного бюджету
План роботи студента:
- Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
- Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
- Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
- Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
- Виконати практичне завдання (до 20 балів).
- Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
- Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
- Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
-
ЗАНЯТТЯ 17. УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ
Мета: ознайомитися з алгоритмом формування та основними моделями маркетингових організаційних структур підприємства, розглянути типи маркетингового контролю
План роботи студента:
- Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
- Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
- Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
- Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
- Виконати практичне завдання (до 20 балів).
- Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
- Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
- Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
-
ЗАНЯТТЯ 18. УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ (продовження)
Мета: розглянути завдання та принципи стратегічного маркетингового планування, визначити структуру процесу маркетингового планування
План роботи студента:
- Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
- Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
- Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
- Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
- Виконати практичне завдання (до 20 балів).
- Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
- Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
- Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
- Пройти результуючий тест "Модульний контроль №2" за результатами вивчення теоретичного матеріалу протягом попередніх 9 тижнів (до 50 балів).
- Прийняти участь в форумі "Відгук про курс та рекомендації", відповівши на запитання анкети.