Section outline

  • ОСНОВИ МАРКЕТИНГУ
    Мета курсу: навчити майбутніх менеджерів здійснювати базові функції маркетингу і розуміти, як ефективно впливати на ринок, використовувати основні елементи маркетингу в практичній діяльності, надати навички проведення маркетингових досліджень, розробки маркетингових стратегій та програм маркетингу, а також підготовки та формулювання маркетингових розділів бізнес планів.
    Укладач курсу: д.е.н., доцент Федотова І.В.
  • ЗАНЯТТЯ 1. СУТНІСТЬ ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ МАРКЕТИНГУ ТА РОЗВИТОК ЙОГО КОНЦЕПЦІЇ

    Мета: проаналізувати історичні передумови виникнення та етапи розвитку маркетингу, розглянути основні категорії маркетингу та концепції діяльності підприємства на ринку.

    План роботи студента:

    1. Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
    2. Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
    3. Ознайомитись з вимогами та прикладом створення маркетингового плану.
    4. Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
    5. Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
    6. Виконати практичне завдання (до 20 балів).
    7. Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
    8. Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
    9. Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
  • ЗАНЯТТЯ 2. СУТНІСТЬ ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ МАРКЕТИНГУ ТА РОЗВИТОК ЙОГО КОНЦЕПЦІЇ (продовження)

    Мета: визначити цілі і функції маркетингу, розглянути основні види маркетингу та напрямки захисту прав споживачів.

    План роботи студента:

    1. Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
    2. Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
    3. Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
    4. Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
    5. Виконати практичне завдання (до 20 балів).
    6. Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
    7. Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
    8. Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
  • ЗАНЯТТЯ 3. МАРКЕТИНГ ЯК ВІДКРИТА МОБІЛЬНА СИСТЕМА

    Мета: ознайомитись з системним підходом до організації маркетингу підприємства, розглянути сукупність елементів системи маркетингу, внутрішнє та зовнішнє середовище підприємства.

    План роботи студента:

    1. Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
    2. Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
    3. Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
    4. Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
    5. Виконати практичне завдання (до 20 балів).
    6. Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
    7. Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
    8. Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
  • ЗАНЯТТЯ 4. ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ІНФОРМАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ НА ОСНОВІ ПРОВЕДЕННЯ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

    Мета: ознайомитися з класифікацією маркетингової інформації, розглянути структуру маркетингової інформаційної системи, визначити сутність та етапи процесу маркетингових досліджень.

    План роботи студента:

    1. Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
    2. Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
    3. Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
    4. Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
    5. Виконати практичне завдання (до 20 балів).
    6. Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
    7. Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
    8. Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
  • ЗАНЯТТЯ 5. ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ІНФОРМАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ НА ОСНОВІ ПРОВЕДЕННЯ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ (продовження)

    Мета: визначити види та методи маркетингових досліджень, основні інструменти їх проведення, розглянути методи оцінки і дослідження кон'юнктури ринку.

    План роботи студента:

    1. Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
    2. Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
    3. Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
    4. Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
    5. Виконати практичне завдання (до 20 балів).
    6. Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
    7. Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
    8. Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
  • ЗАНЯТТЯ 6. ВИВЧЕННЯ ПОТРЕБ, ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ І ВИБІР ЦІЛЬОВИХ СЕГМЕНТІВ

    Мета: визначити основні види потреб суб'єктів ринку, ознайомитись з факторами, що впливають на поведінку покупців, та процес прийняття рішення щодо купівлі товарів на споживчому ринку.

    План роботи студента:

    1. Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
    2. Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
    3. Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
    4. Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
    5. Виконати практичне завдання (до 20 балів).
    6. Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
    7. Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
    8. Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
  • ЗАНЯТТЯ 7. ВИВЧЕННЯ ПОТРЕБ, ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ І ВИБІР ЦІЛЬОВИХ СЕГМЕНТІВ (продовження)

    Мета: ознайомитись з факторами, що впливають на поведінку покупців, та процес прийняття рішення щодо купівлі товарів на ринку товарів виробничого призначення, розглянути принципи сегментації покупців та стратегії охоплення ринку.

    План роботи студента:

    1. Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
    2. Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
    3. Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
    4. Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
    5. Виконати практичне завдання (до 20 балів).
    6. Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
    7. Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
    8. Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
  • ЗАНЯТТЯ 8. ТОВАР У КОМПЛЕКСІ МАРКЕТИНГУ

    Мета: визначити сутність, цілі та завдання товарної політики підприємства, розглянути класифікацію товарів, поняття номенклатури товарів та товарного асортименту, ознайомитися з характеристикою етапів життєвого циклу товару.

    План роботи студента:

    1. Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
    2. Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
    3. Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
    4. Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
    5. Виконати практичне завдання (до 20 балів).
    6. Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
    7. Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
    8. Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
  • ЗАНЯТТЯ 9. ТОВАР У КОМПЛЕКСІ МАРКЕТИНГУ (продовження)

    Мета: ознайомитись з поняттям та елементами торговельної марки, бренду, визначити види та функції упакування, розглянути поняття якості та конкурентоспроможності товару.

    План роботи студента:

    1. Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
    2. Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
    3. Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
    4. Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
    5. Виконати практичне завдання (до 20 балів).
    6. Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
    7. Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
    8. Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
    9. Пройти результуючий тест "Модульний контроль №1" за результатами вивчення теоретичного матеріалу протягом попередніх 9 тижнів (до 50 балів).
  • ЗАНЯТТЯ 10. ЦІНА У КОМПЛЕКСІ МАРКЕТИНГУ

    Мета: визначити сутність та завдання цінової політики в системі маркетингу підприємства, ознайомитися з видами цін та факторами їх встановлення.

    План роботи студента:

    1. Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
    2. Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
    3. Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
    4. Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
    5. Виконати практичне завдання (до 20 балів).
    6. Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
    7. Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
    8. Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
  • ЗАНЯТТЯ 11. ЦІНА У КОМПЛЕКСІ МАРКЕТИНГУ (продовження)

    Мета: розглянути визначальні фактори, що впливають на формування цінової політики підприємства та особливості встановлення цін на ринках різних типів, ознайомитися з видами цінових стратегій, методами ціноутворення.

    План роботи студента:

    1. Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
    2. Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
    3. Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
    4. Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
    5. Виконати практичне завдання (до 20 балів).
    6. Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
    7. Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
    8. Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
  • ЗАНЯТТЯ 12. РОЗПОВСЮДЖЕННЯ У КОМПЛЕКСІ МАРКЕТИНГУ

    Мета: визначити сутність та функції маркетингової політики розповсюдження, типи та рівні каналів розподілу, ознайомитись з суб'єктами каналів розподілу

    План роботи студента:

    1. Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
    2. Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
    3. Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
    4. Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
    5. Виконати практичне завдання (до 20 балів).
    6. Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
    7. Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
    8. Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
  • ЗАНЯТТЯ 13. РОЗПОВСЮДЖЕННЯ У КОМПЛЕКСІ МАРКЕТИНГУ (продовження)

    Мета: визначити форми організації оптової та роздрібної діяльності, ознайомитися з основними типами посередників в оптовій та роздрібній торгівлі

    План роботи студента:

    1. Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
    2. Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
    3. Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
    4. Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
    5. Виконати практичне завдання (до 20 балів).
    6. Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
    7. Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
    8. Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
  • ЗАНЯТТЯ 14. КОМУНІКАЦІЇ У КОМПЛЕКСІ МАРКЕТИНГУ

    Мета: визначити функції та структуру комунікаційної політики, ознайомитися з видами стимулювання збуту клієнтів, співробітників та посередників

    План роботи студента:

    1. Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
    2. Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
    3. Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
    4. Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
    5. Виконати практичне завдання (до 20 балів).
    6. Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
    7. Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
    8. Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
  • ЗАНЯТТЯ 15. КОМУНІКАЦІЇ У КОМПЛЕКСІ МАРКЕТИНГУ (продовження)

    Мета: розглянути класифікацію реклами, засоби реклами та принципи їхнього вибору, ознайомитися з основними етапами планування рекламної кампанії, визначити структуру фірмового стилю та принципи формування рекламного звернення

    План роботи студента:

    1. Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
    2. Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
    3. Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
    4. Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
    5. Виконати практичне завдання (до 20 балів).
    6. Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
    7. Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
    8. Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
  • ЗАНЯТТЯ 16. КОМУНІКАЦІЇ У КОМПЛЕКСІ МАРКЕТИНГУ (продовження)

    Мета: ознайомитися з етапами встановлення та підтримки зв'язків з громадскістю, визначити недоліки та переваги персонального збуту, розглянути методи формування комунікаційного бюджету

    План роботи студента:

    1. Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
    2. Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
    3. Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
    4. Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
    5. Виконати практичне завдання (до 20 балів).
    6. Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
    7. Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
    8. Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
  • ЗАНЯТТЯ 17. УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ

    Мета: ознайомитися з алгоритмом формування та основними моделями маркетингових організаційних структур підприємства, розглянути типи маркетингового контролю

    План роботи студента:

    1. Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
    2. Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
    3. Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
    4. Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
    5. Виконати практичне завдання (до 20 балів).
    6. Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
    7. Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
    8. Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
  • ЗАНЯТТЯ 18. УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ (продовження)

    Мета: розглянути завдання та принципи стратегічного маркетингового планування, визначити структуру процесу маркетингового планування

    План роботи студента:

    1. Ознайомитись з лекційним матеріалом та презентацією до теми.
    2. Опрацювати додаткову запропоновану літературу.
    3. Заповнити глосарій по 10 поняттям з теми (до 10 балів).
    4. Відповісти на питання щодо знання теоретичного матеріалу (до 10 балів).
    5. Виконати практичне завдання (до 20 балів).
    6. Взяти участь в дискусії у тематичному форумі (до 5 балів).
    7. Взяти участь у тематичному чаті (до 5 балів).
    8. Задати питання, що виникли по виконанню завдань, у форумі "Питання-Відповідь".
    9. Пройти результуючий тест "Модульний контроль №2" за результатами вивчення теоретичного матеріалу протягом попередніх 9 тижнів (до 50 балів).
    10. Прийняти участь в форумі "Відгук про курс та рекомендації", відповівши на запитання анкети.