Weekly outline

  • ПЕДАГОГІКА ТА ПСИХОЛОГІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ

    Логотип

    Курс для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти
    Метою вивчення навчальної дисципліни є ознайомлення з найбільш важливими питаннями загальних основ дидактики, педагогіки і психології, теорії виховання з позицій нового підходу; гуманізації, демократизації та національної і полікультурної спрямованості педагогічного процесу у вищій школі; сучасними методиками викладання дисциплін у вищій школі; методологією розробки методичних матеріалів до викладання та формування вмінь щодо проведення всіх форм занять і контролю.
  • Тиждень 1 (8-12 лютого)

    ТЕМА 1 Розвиток та становлення вищої освіти в Україні 

    (ЧАСТИНА 1)

    Мета:   Ознайомитись з поняттям педагогічної діяльності викладача; сформувати знання про структуру педагогічної діяльності; засвоїти функції, принципи та закономірності педагогічної діяльності.

  • Тиждень 2 (15-19 лютого)

    ТЕМА 1 Розвиток та становлення вищої освіти в Україні

    (ЧАСТИНА 2)

    Мета: Ознайомитись з особливостями педагогічної діяльності викладача;  усвідомити значення педагогічної діагностики; систематизувати знання про  педагогічні цілі, засоби педагогічного процесу.

  • Тиждень 3 (22-26 лютого)

    Тема 2 Форми організації навчання у вищій школі

    (ЧАСТИНА 1) 

    Мета: Роширити знання про рівні вищої освіти та наукові ступені; ознайомитись з поняттям педагогічної компетентності; засвоїти інформацію про практичну готовність викладача до педагогічної діяльності.

  • Тиждень 4 (1-5 березня)

    Тема 2 Форми організації навчання у вищій школі

    (ЧАСТИНА 2)

    Мета: Оволодіти знаннями про педагогічну майстерність викладача; засвоїти важливість формування професійної культури; сформувати розуміння понять педагогічної справедливості,  професійної честі, педагогічного авторитету.

  • Тиждень 5 (8-12 березня)

    Тема 3. Психолого-педагогічні основи процесу навчання

    (ЧАСТИНА 1)

    Мета: Сформувати уявлення про педагогічні технології навчання; засвоїти інформацію щодо типів, груп та напрямків педагогічних технологій.

  • Тиждень 6 (15-19 березня)

    Тема 3. Психолого-педагогічні основи процесу навчання

    (ЧАСТИНА 2)

    Мета: Розширити знання щодо ознак традиційних педагогічних технологій; ознайомитися з особливостями та структурою інноваційних педагогічних технологій, 

  • Тиждень 7 (22-26 березня)

    Тема 4. Сучасні педагогічні технології та їх використання у ЗВО

    (ЧАСТИНА 1) 

    Мета: Поглибити знання щодо особистісно-орієнтованих технологій навчання; усвідомити різницю між особистісно-орієнтованими та традиційними технологіями навчання; ознайомитись з поняттям ігрових технологій навчання; засвоїти етапи та особливості педагогічної гри.


  • Тиждень 8 (29 березня - 2 квітня)

    Тема 4. Сучасні педагогічні технології та їх використання у ЗВО

    (ЧАСТИНА 2) 

    Мета: Засвоїти сутність та структуру технології розвиваючого навчання; оволодіти знаннями про характерні особливості  проблемного навчання; усвідомити роль та значення модульного навчання у професійній школі.

  • Тиждень 9 (5-9 квітня)

    Тема 5. Педагогічна майстерність викладача вищої школи

    (ЧАСТИНА 1)

    Мета:  Ознайомитись з поняттям та концептуальними характеристиками технології дистанційної освіти; сформувати розуміння особливостей технології дистанційного навчання; усвідомити роль та засвоїти алгоритм вибору технології навчання.


  • Тиждень 10 (12-16 квітня)

    Тема 5. Педагогічна майстерність викладача вищої школи

    (ЧАСТИНА 2)

    Мета: Оволодіти знаннями щодо психології педагогічного спілкування; усвідомити роль та засвоїти основні аспекти мовного впливу; ознайомитися з поняттям ефективності спілкування; систематизувати знання щодо різновидів комунікативних цілей.


  • Тиждень 11 (19-23 квітня)

    Тема 6. Імідж та самооцінка викладача ЗВО

    (ЧАСТИНА 1) 

    Мета: Сформувати уявлення про вербальне та невербальне спілкування; усвідомити важливість невербального мовного впливу; засвоїти види невербальних сигналів; оволодіти знаннями щодо ефективного вербального мовного впливу; засвоїти правила безконфліктного спілкування.

  • Тиждень 12 (26-30 квітня)

    Тема 6. Імідж та самооцінка викладача ЗВО

    (ЧАСТИНА 2) 

    Мета: Оволодіти знаннями щодо функцій та видів публічних виступів; усвідомити переваги усного виступу над письмовою мовою; засвоїти основні вимоги до публічного виступу.

  • Тиждень 13 (3-7 травня)

    Тема 7. Виховання та навчання як єдиний цілісний психолого-педагогічний процес

    (ЧАСТИНА 1)

    Мета: Засвоїти прийоми правильної побудови публічного виступу; усвідомити значення зовнішнього вигляду оратора, манери поведінки.


  • Тиждень 14 (10-14 травня)

    Тема 7. Виховання та навчання як єдиний цілісний психолого-педагогічний процес

    (ЧАСТИНА 2)

    Мета:  Усвідомити роль та засвоїти структуру публічного виступу; поглибити знання щодо прийомів підтримки уваги аудиторії в процесі виступу; ознайомитись з прийомами завершення публічного виступу.

  • Тиждень 15 (17-21 травня)

    Тема 8. Критерії та якості навчання у вищій школі

    (ЧАСТИНА 1) 

    Мета: Ознайомитись з поняттям аргументації, засвоїти основні прийоми ефективної аргументації; поглибити знання щодо особливостей аудиторії та систематизувати знання щодо методів ефективної взаємодії; засвоїти основні види інформаційних виступів.

  • Тиждень 16 (24-28 травня)

    Тема 8. Критерії та якості навчання у вищій школі

    (ЧАСТИНА 2) 

    Мета: Оволодіти знаннями щодо психологічних типів людей та особливостей їх поведінки;  засвоїти способи взаємодії з різними психологічними типами людей.