Форум 4.3. Створити мікро-урок (20 балів)

Мікро-навчання

Термін «мікро-навчання» вперше уведений в 2004 році в роботі Герхарда Гасслер (Gassler http://blog.xyleme.com/buzzword-micro-learning).

Мікро-навчання це спосіб, в якому поняття та ідеї представлені на дуже маленьких фрагментах, передбачені надто короткі тимчасові інтервали, при необхідності, або в умовах забезпечення максимальної сприйнятливості.

Термін і поняття привернули увагу фахівців навчання, дизайнерів курсів, і клієнтів з різних причин (http://idreflections.blogspot.com/2015/04/micro-learning-as-workplace-learning.html):

  1. Зростання мобільних пристроїв і повсюдне підключення до мережі;
  2. Великі потоки інформації та зниження концентрації уваги;
  3. Необхідність точно в строк доставити інформацію для виконання роботи;
  4. Поява платформ для спільної роботи в організації;
  5. Необхідність спільної роботи в мережі.

Мікро-навчання можна розглядати як окрему стратегію навчання, воно може бути інтегроване в будь-яке навчання, наприклад, бути частиною змішаного навчання, МООС або стратегією формування фундаментального знання.

Приклади:

  • Робота в Twitter при короткочасній поїздці або очікуванні;
  • Перегляд останніх повідомлень в блозі під час перерв;
  • Перегляд відео про спосіб покупки залізничного квитка;
  • Коментар однокласників до спільної роботи;
  • Електронна пошта з інструкцією з мікро-навчання;
  • Повторення невеликих розділів курсу та підготовка до іспиту.

Таким чином, мікро-навчання ‑ це спосіб доставки контенту невеликими, дуже конкретними дозами і навчання студентів з контролем (Why Microlearning is HUGE and how to be a part of it - eLearning Industry http://elearningindustry.com/why-microlearning-is -huge).

Якщо мікро-урок містить конкретні цілі ‑ це формальне навчання; якщо мікро-урок визначається нашими потребами на даний момент ‑ це неформальне навчання; і якщо навчання відбувається як побічний продукт певної іншої діяльності ‑ це випадкове навчання.

Мікро-навчання може бути побудовано на базі традиційної навчальної програми. На першому етапі цей курс деструктурується, виділяються мікро-дози для побудови мікро-навчання. Потім з отриманих блоків формується нова навчальна програма, яка може бути персоналізована під конкретні потреби студента. Звичайна лінійна навчальна програма перетворюється на нелінійну і легко адаптується до навчання (http://elearningindustry.com/microlearning-breaks-training-build).

Мікро-навчання добре працює  як компонент неформального навчання (http://idreflections.blogspot.ca/2014/08/micro-learning-its-role-in-formal.html), коли учень вибирає, що саме йому потрібно для вирішення проблеми.

Мікро-навчання є ефективним, коли має такі характеристики:

  • Для навчання необхідно засвоїти окремі факти, епізоди.
  • Воно охоплює частину процесу або дії.
  • Потрібно просте або не дуже складне навчання.
  • Навчання відбувається при спільній роботі у дискусійному форумі.
  • Технології забезпечують доступ в будь-який час, в будь-якому місці.

Форми мікро-навчання (http://idreflections.blogspot.com/2015/04/micro-learning-as-workplace-learning.html)

  • читати текст, електронну пошту;
  • слухати підкаст;
  • дивитися інфографіку;
  • проходити тестування;
  • грати в мікро гру;
  • дивитися відео;
  • брати участь в твіт-чаті;
  • брати участь з симуляції;
  • отримувати допомогу в роботі;
  • читати блог;
  • отримувати допомогу у посібнику;
  • переглядати презентації в Power Point та ін.

Можуть бути використані різні форми мікро-навчання для створення середовища навчання, яке матиме такі характеристики:

  • Сталість: Всі навчальні процеси записуються послідовно кожен день.
  • Доступність: Учні мають доступ до своїх документів, даних або відео з будь-якої точки. Ця інформація надається на підставі їх запитів.
  • Безпосередність: студенти можуть отримати будь-яку інформацію негайно і швидко вирішувати проблеми. Або, студент може записувати питання і шукати відповідь пізніше.
  • Інтерактивність: Студенти можуть взаємодіяти з експертами, вчителями чи однолітками у вигляді синхронного або асинхронного режиму.
  • Навчання може бути вбудованим у повсякденне життя.
  • Можливість адаптації: Студенти можуть отримати потрібну інформацію в потрібному місці правильним чином

Інноваційні особливості (http://www.learningfrontiers.eu/?q=content/microlearning), які роблять мікро-навчання успішним:

  • безшовна інтеграція: навчання є частиною роботи і практики;
  • периферійне споживання: не вимагається повна увага, багато завдань складаються з декількох, завдання частково перекриваються, включають пошук, фільтрацію і оцінку інформації, а також створення та поширення інформації автором;
  • мотивація: навчальні ситуації не передбачувані, студент самостійно вибирає мікро-урок.

Основні кроки при створенні мікро-навчання (http://www.quicklessons.com/blog/2015/08/the-new-learning-journey-part-1-steps-to-address-micro-learning-moments-2/):

  1. Карта. Карта навчання для виявлення потреби студентів у навчанні та для виконання навчальних заходів.
  2. Розуміння. Розуміння потреби студентів у мікро моменті, коли вони потребують доступу до знань, оцінки і розуміють як зробити процес навчання більш конкретним.
  3. Контекст. Аналіз контексту, місця і часу мікро моменту для доставки налаштованого досвіду електронного навчання.
  4. Оптимізація. Оптимізація досвіду електронного навчання.
  5. Вимірювання. Необхідно вимірювати кожну хвилину, коли це можливо, і використовувати кращі оцінки, коли точна міра недоступна.

При створенні мікро-навчання необхідно враховувати:

  1. Мікродози повинні мати одну навчальну мету.
  2. Бажано використовувати відео.
  3. Навчальний матеріал має бути високої якості.
  4. Час вирішує все. Відео має бути 5 хвилин або менше.
  5. Доведіть, що навчання відбулося. Замість тестів множинного вибору попросіть студентів продемонструвати свої знання.

Одним з основних елементів мікро-навчання є відео фрагменти тривалістю до 5 хв. Це пов'язано з тим, що (http://elearningindustry.com/video-best-medium-microlearning):

1. Відео на YouTube одне з найбільш відвідуваних;

2. Відео є найбільш ефективним засобом передачі інформації;

3. Відео легко створити.

Створення мікро-лекцій на основі PowerPoint складається з таких етапів (https://blog.edynco.com/instructional-design/how-to-create-a-microlecture/):

  1. Підготовка слайдів. Слайди повинні містити мінімальну кількість тексту і не містити марну графіку. Поєднання тексту і анімації викликає когнітивний дисонанс. Анімація має супроводжуватися голосовим повідомленням.
  2. Голосовий супровід. Текст неприпустимо читати з екрану, його необхідно підготувати заздалегідь.
  3. Веб-камера. Демонстрація лектора через камеру покращує якість лекції, але при поясненні схем, діаграм та інших складних фрагментів курсу, її слід вимикати.
  4. Покажчики. Як покажчик в загальному випадку може бути покажчик миші, іноді в програмі підготовки запису можуть бути свої покажчики. На слайдах можна і бажано робити записи від руки.

Одним з можливих інструментів для створення мікро-уроку може бути Edynco (https://www.edynco.com/).

Мікро-навчання знаходить широке застосування в останніх версіях хМООС, це (http://www.yourtrainingedge.com/megatrends-in-moocs-4-microlearning-paths/):

  • Короткі відео та інші навчальні ресурси. Це найпопулярніша форма в більшості MOOC. Інші ресурси, допоміжні матеріали, документи, підкасти і навіть короткі інтерактивні заходи електронного навчання.
  • Рознесені повторення і практична діяльність.
  • Спілкування і платформи спільної роботи. MOOC може включати дошки обговорень, сесії питань і відповідей, Twitter-канали та інші інструменти соціальних медіа для спілкування та співпраці.
  • Гейміфікація. Мікро-навчання являє собою ідеальне середовище для гейміфікації.

Застосування MOOC і мікро-навчання в корпоративному навчанні вимагає повного переосмислення навчання на робочому місці і підтримки його сучасними технологіями. Компанії відходять від традиційних моделей, переходять у навчанні до формування компетентності для підтримки продуктивності. У корпоративному середовищі мікро-навчання повинно бути динамічним, гнучким, масштабованим і доступним за запитом, коли і де воно необхідне.

Переваги мікро-навчання (http://blog.coursmos.com/8-reasons-why-micro-courses-are-best-for-your-brain-health/):

  1. Навчання ‑ спосіб поліпшення мислення студента;
  2. Чим більше студент знає, тим більше він пам'ятає;
  3. Мікро-курси – це цілеспрямовані та практичні знання;
  4. Мікро-курси доступні онлайн у будь-який час, в будь-якому місці;
  5. Мікро-курси навчають, а не повідомляють.

  • Animation software:

    Pencil2d: http://www.pencil2d.org/
    Tupi: http://www.maefloresta.com/portal/
    Synfig Studio: http://synfig.org/

    .sinh on Soundcloud: https://soundcloud.com/sinhbeats
    Natty Reeves on Soundcloud: https://soundcloud.com/natty-reeves

    Chillhop Music: http://youtube.com/chillhopdotcom

    Mechs on Youtube: http://youtube.com/themultimechs
    Mechs on Deviantart: http://themultimechs.deviantart.com

    If time is missing you can use Powtoon for animated presentations: https://www.powtoon.com.

    If you want to create micro lessons without animation but get information about time students spent on working on it, etc., or if you want to keep control of the lesson rythm, you can use Socrative : https://socrative.com

  • Is there a better apps could be used in creating Microlessons?. Available from: https://www.researchgate.net/post/Is_there_a_better_apps_could_be_used_in_creating_Microlessons [accessed Jul 18, 2017].


    Приклад мікроуроку

    Ознайомтесь, створіть сценарій мікро-уроку, зверніть увагу на мету уроку. Спробуйте реалізувати сценарій з використанням інтерактивного відео.

    Сценарій мікро-уроку та посилання на  мікро-урок розмістіть у форумі

    Кількість балів - 20


    (Немає тем для обговорення)