Section outline
-
Об’єкт і предмет дисципліни «Маркетингова діяльність автотранспортних підприємств». Поняття про транспортні послуги, їх характеристики та особливості. Концепції маркетингової діяльності АТП. Зміст маркетингової діяльності АТП.
-
Загальна характеристика маркетингового середовища функціонування підприємств. Склад середовища непрямого впливу на функціонування підприємства. Методи оцінки факторів середовищ а непрямого впливу на функціонування підприємства. Середовище безпосереднього оточення автотранспортного підприємства.
-
Роль системи маркетингової інформації і її структура. Мета, задачі і основні напрямки маркетингових досліджень. Процес маркетингових досліджень. методи збору і оцінки маркетингової інформації.
-
Структура та склад маркетингових досліджень по вивченню ринка. Вивчення загальногосподарської кон’юнктури ринку автотранспортних послуг. Прогнозування кон’юнктури ринку автотранспортних послуг.
-
Принципи сегментування ринку автотранспортних послуг. Поділ ринку на сегменти. Відбір цільових сегментів. Позиціонування автотранспортних послуг: поняття позиціонування, його види та етапи. Комплексний підхід до позиціонування послуг
-
Основні напрямки вивчення споживачів. Вивчення відношення споживачів. система цінностей споживачів. Вивчення намірів споживачів. Дослідження поведінки споживачів при виборі та користуванням послугою. Оцінка ступеню задоволення вимог споживачів.
-
Поняття конкуренції та її види. Конкурентні переваги і їх види. Конкурентоспроможність підприємства в системі категорій ринкових відношень. Фактори конкурентоспроможності підприємства: національної економіки, галузевої, внутрішньовиробничі. Оцінка конкурентоспроможності підприємства.
-
Аналіз продуктового портфеля. Вибір базової стратегії. Оцінка можливостей для росту. Дослідження конкурентів. Побудова конкурентної карти ринку. Розробка приведеної оцінки результатів діяльності підприємств-конкурентів. Розробка стратегії конкурентної боротьби АТП.
-
Поняття про транспортні послуги, їх характеристики та особливості.
Теоретичні основи оцінки і аналізу конкурентоспроможності автотранспортних послуг. Фактори конкурентоспроможності автотранспортних послуг. Методи оцінки і аналізу конкурентоспроможності автотранспортних послуг. Аналіз конкурентоспроможності автотранспортних послуг.
-
Цілі розробки і створення автотранспортних послуг. поняття нової послуги і її види. Схожість і різниця у розробці товарів і послуг, необхідні умови успіху розробки нових послуг. Принципи і процес розробки нових послуг.
-
Матеріальне середовище і його роль в обслуговуванні споживачів. Сприйняття матеріального середовища споживачами. Вибір елементів матеріального середовища. Оцінка рівня сприйняття пасажирами транспортного засобу.
-
Поняття процесу надання автотранспортних послуг. Методи аналізу і розробки процесу надання послуг: діаграмне і контекстне проектування, точок зіткнення і реінженірінгу.
-
Теоретичні основи управління персоналом, що надає транспортні послуги. Характеристика учасників процесу надання послуг. Методи управління персоналом.
-
Ціна в комплексі маркетингу. Принципи і цілі ціноутворення. Зовнішні фактори ціноутворення на автотранспортні послуги. Методи визначення початкової ціни. розробка цінової стратегії АТП. Коректування, оцінка і контроль цін.
-
Природа і роль комунікації у маркетингу. Процес комунікації. Стратегії комунікації. Особиста продаж. Реклама. Зв’язки з громадськими організаціями. Стимулювання збуту.
-
Суть розподілу автотранспортних послуг. Сутність і види каналів розподілу. Функції посередників. Типи посередників в каналах розподілу автотранспортних послуг. Організація функціонування каналів розподілу. Форми побудови фінансових відношень між учасниками каналу розподілу. Стратегія побудови каналів розподілу.
-
Стратегічне планування. Сутність, принципи і етапи стратегічного планування.
План маркетингу. Ситуаційний аналіз. Оцінка можливостей маркетингу. Визначення цілей по послугам. Формування стратегії маркетингу. Розробка прогнозу продаж. Оцінка прибутку.
-
Функції маркетингу. Розвиток відділів маркетингу. Способи організації відділів маркетингу. Розподіл завдань, прав і відповідальності у системі управління маркетингом.
-
Поняття «контроль маркетингу» і його види. Контроль щорічних планів. Контроль прибутковості. Контроль ефективності. Стратегічний контроль.