Section outline
-
"Наука ніколи не була і не буде закінченою книгою.
Кожен важливий успіх задає нові питання.
Будь-який розвиток виявляє з часом усе нові й глибші труднощі"
Альберт Ейнштейн
Заняття 1. Наука як система знань. Сутність та методи наукових досліджень.
Мета:
- визначити мету та інші особливості курсу, представити себе у курсі;
- описати об'єкт та предмет науки, методи та засоби наукового дослідження;
- скласти систему наукових ступенів в Україні та інших країнах;
- охарактеризувати види наукових досліджень;
- упорядкувти вимоги до реферативного повідомлення з галузі "Професійна освіта" через розкриття змісту даної наукової діяльності та дібрати тематику власного реферативного повідомлення.
-
"Читання дає нам тільки матеріал для роздумів,
а засвоюємо ми прочитане тільки під час його обдумування"
Джон Локк
Заняття 2. Структура наукового дослідження.
Мета:
- виділити етапи наукового дослідження;
- розкрити зміст кожного з етапів наукового дослідження;
- розробити схематичне представлення етапів та їх змісту, використовуючи онлайн ресурси для інфографіки;
- зробити огляд учнівських досліджень для Малої Академії Наук (МАН) з інформатики та сформувати тематику такого проекту;
- прорецензувати наукове дослідження (автореферат кандидатської дисертації) з обраної спеціальності чи суміжних галузей знань.
-
«Найбільшого успіху досягає той, хто
володіє кращою інформацією»
Б. Дізраелі
Заняття 3. Організація роботи з науковою інформацією.
Мета:
- виділити принципи пошуку інформації та стисло розкрити їх зміст;
- класифікувати методи пошуку джерел інформації, визначити основні пошукові системи;
- скласти список джерел до різних видів власних досліджень;
- згрупувати відомості про плагіат та сформулювати висновки про його використання;
- дібрати список найбільш аторитетних міжнародних наукометричних баз даних та описати особливості їх використання;
- обгрунтувати значимість поняття "індекс цитування", пояснити "індекс Хірша", "Імпакт-фактор".
-
Заняття 4. Бібліографічний апарат наукових досліджень.
Мета:
- розкрити зміст поняття "список використаної літератури", назвати основні об'єкти бібліографічного опису з галузі "Педагогічна освіта";
- здійснити аналіз правил бібліографічного опису окремих видів документів;
- перерахувати основні правила наведення цитат і бібліографічних посилань;
- описати використання у науковій роботі тез доповіді та обгрунтувати структуру тез;
- підготувати тези наукової доповіді на студентську науково-практичну конференцію з обраної спеціальності чи суміжних галузей знань.
-
Всередині нас криються потенційні творчі можливості,
й ми повинні працювати щосили, щоб розкрити цей потенціал
М. Л. КінгЗаняття 5. Якості творчої особистості. Студентська науково-дослідна діяльність.
Мета:
- описати наукове дослідження як вид творчої діяльності;
- скласти список основних якостей, що відповідають статусу науковця та розкрити їх зміст;
- класифікувати форми організації науково-дослідної роботи студентів у ЗВО;
- структурувати наукові дослідження студентів: курсовий проект, магістерська робота, дипломне дослідження;
-
описати вимоги до оформлення наукових праць (курсова, магістерська, дипломна роботи) студентів.