Тиждень | Назва | Опис |
---|---|---|
Силабус | Силабус освітнього компоненту _2.2.2_
(умовне позначення ОК в освітній програмі (ОП))
Організація управління в природоохоронній діяльності
2 курс (8 семестр)
Дата створення: 15.02.2021
Викладач: Внукова Наталія Володимирівна, докт. техн. наук, професор
Кафедра: екології
Контактний телефон: +38057 707 37 97
E-mail: vnukovanv@ukr.net
Обсяг освітнього компоненту:
Короткий зміст освітнього компоненту: Метою вивчення навчальної дисципліни э формулювання знань та вмінь щодо основ теорії управління; основних напрямів державної політики держави; стратегії природоохоронної діяльності, яка передбачає розробку і впровадження екологічного законодавства, втілення в життя економічного механізму природокористування; міжнародного досвіду управління в природоохоронній діяльності; міжнародній екологічній діяльності України, в тому числі співробітництво в рамках ЄЕК ООН.
Передумови для вивчення освітнього компоненту: ОК 1.4 Фундаментальна та прикладна математична підготовка
Компетентності: КІ. Здатність розв’язувати складні комплексні проблеми у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування при здійсненні дослідницько-інноваційної діяльності, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань, оволодіння методологією наукової та науково-педагогічної діяльності, проведення самостійного наукового дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. ЗК02. Здатність розробляти проекти та управляти ними. ЗК03. Вміння виявляти, аналізувати та розв’язувати значущі проблеми за допомогою наукового методу пізнання. СК01. Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у сфері екології, охорони довкілля та оптимізації природокористування та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з екології, охорони довкілля та природокористування та суміжних галузей. СK02. Здатність усно і письмово презентувати та обговорювати результати наукових досліджень та/або інноваційних розробок українською та англійською мовами, глибоке розуміння англомовних наукових текстів за напрямом досліджень. СК03. Здатність застосовувати сучасні інформаційні технології, бази даних та інші електронні ресурси, спеціалізоване програмне забезпечення у науковій та навчальній діяльності. СK04. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у вищій освіті. СК06. Здатність до використання сучасних методів і інструментів системного аналізу якості довкілля, необхідних для проведення наукових досліджень, спрямованих розв’язання значущих проблем у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування.
Результати навчання: РН04. Планувати і виконувати експериментальні та/або теоретичні дослідження з екології, охорони довкілля та оптимізації природокористування та дотичних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасних інструментів, критично аналізувати результати власних досліджень і результати інших дослідників у контексті усього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної проблеми. РН05. Розробляти та реалізовувати наукові та/або інноваційні інженерні проекти, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику і розв’язувати значущі наукові та технологічні проблеми охорони довкілля і оптимального природокористування з врахуванням соціальних, економічних, екологічних та правових аспектів. РН06. Розв’язувати значущі наукові та технологічні проблеми охорони довкілля і оптимального природокористування із застосовуванням у наукових дослідженнях теоретико-методологічних аспектів системного аналізу якості навколишнього середовища, моделювання та прогнозування змін складових екосистем.
Методи навчання,форми та методи оцінювання:
Методи навчання: лекції; консультації.
Поточне та проміжне оцінювання: усне та письмове опитування, консультації для обговорення результатів поточного та проміжного оцінювання.
Підсумкове оцінювання з дисциплін: залік.
Рекомендована література:
– Галушкіна Т.П. Екологічна сертифікація в системі державного екологічного управління / Т.П. Галушкіна, Є.Г. Гордійчук. – Х.: Бурун Книга, 2010. – 287 с
– Шлапак Н. С. Екологічний менеджмент : підручник / Н. С. Шлапак, В. С. Волошин, Т. В. Серкутан. – Маріуполь : ПДТУ, 2016. – 205 с.
– Шевчук В.Я. Екологічний аудит: Підручник / В.Я. Шевчук, Ю.М. Самалкін, В.М. Навроцький. – К.: Вища шк.., 2000. – 344 с.
Додаткові джерела:
– дистанційний курс освітнього компоненту «Організація управління в природоохоронній діяльності»: http://dl.khadi.kharkov.ua/course/view.php?id=2235;
– Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України: http://www.menr.gov.ua/;
– Національна екологічна політика: https://mepr.gov.ua/timeline/Nacionalna-ekologichna-politika.html.
|