Section outline

  • Цінність філософії - у пробужденіі творчого, конструктивного осмислення людиною себе, світу, суспільної практики та витоків суспільного просування в майбутнє, "потрясіння свідомості".  Потрясіння - пролог до пробудження руху, до самостійного духовного життя особи, її самосвідомості.

     

    Головне завдання курсу Філософія є підготовка всебічно освічених фахівців через залучення до кращих досягнень світової та української філософії і на цій основі: пізнання навколишнього світу і самого себе в ньому,  формування власної філософської культури, творчого самостійного мислення, професійної та громадської позиції.

     

    ТРИВАЛІСТЬ КУРСУ

    3 КРЕДИТИ, 90 ГОДИН, 16 ТИЖНІВ

    ОБСЯГ КУРСУ

    90 ГОДИН, з них:

    32 години лекцій 
    16 годин практичних занять 
    42 години самостійної роботи

  • Метою розгляду даної теми є визначення світоглядного характеру філософського знання, його відмінність від міфу, релігії та конкретного наукового знання. Після вивчення цієї теми ви будете знати: Як відбувався історичний процес розвитку усвідомлення людиною сутності світу та її місця у ньому? Які спільні риси та розбіжності історичних типів світогляду: міфу, релігії та філософії? Чим визначаються особливості методології філософського дослідження? Яку роль відіграє філософія у формуванні всебічно розвиненої особистості?

  • Метою є стислий розгляд історії філософії в країнах Давнього Сходу, народи яких мали своєрідні філософські ідеї і зробили свій внесок у розвиток філософської думки давнього рабовласницького світу і намагалася розв’язати ті питання, якими займалася в подальшому і філософія заходу. Вивчаючи матеріал цієї теми, Ви дізнаєтесь: Коли і чому виникає філософське світорозуміння?Які особливості філософського мислення в країнах давнього Сходу.


  • Мета: з’ясувати соціальні, світоглядні, інтелектуальні чинники виникнення філософії у стародавній Греції, розглянути й охарактеризувати перші філософські школи Греції та її перших філософів. Розглянути  вчення Сократа , Платона і Аристотеля, особливості і відмінності елінністично-римської філософії та провідних римських філософських шкіл.


  • Мета: дослідити середньовічну філософію як синтез двох традицій: християнської ідеології та античної філософії. Теоцентризм  середньовічної філософії: людина та природа як боже творіння Схоластику як раціональне обґрунтування теології. Полеміку реалізму та номіналізму. Розглянути вчення  Фоми Аквінського – систематизатора  середньовічної схоластики.


  • Мета: Вивчити основні ідеї філософії Ренесансу, її специфіку та особливості. Особливу увагу звернути на ідею гуманізму, її зміст і місце в європейській культурі. З’ясувати особливості пантеїстичної  натурфілософії та її роль у становленні європейської культури. Розглянути вчення Миколи Кузанського  про людину, та Н.Коперника і Дж.Бруно про нескінчений Всесвіт. Ознайомитися із соціально-політичними концепціями  епохи Відродження.


  • Мета: з'ясувати вплив наукової революції XVI-XVII ст. на розвиток філософії. Дослідити протилежні напрямки у філософії Нового часу: емпіризм і раціоналізм, матеріалізм і ідеалізм. Розглянути концепцію нової науки Ф. Бекона, принцип універсального сумніву Р. Декарта, антропологію та філософію руху Б. Спінози, філософські погляди Дж. Локка, Д. Юма, Дж. Берклі та Г.В. Лейбніца. Ознайомитися з філософією Просвітництва і її основними напрямками: деїстичним (Ж.-Л. Монтеск’є, Ф.М. Вольтер, Жан-Жак Руссо) та матеріалістичним (Гольбах, Гельвеций, Дідро).


  • Мета: розглянути основні напрямки, течії та школи ірраціоналістичної філософії. Зокрема антропологічні напрямки у філософії (філософія життя, екзистенціалізм,феноменологія, психоаналіз, тощо ), а також позитивізм та його еволюцію,  Ознайомитися із філософією  кінця ХХ ст.,розглянути постмодернізм та його прояви.  Дослідити: виникнення, розвиток та історичну доля марксизму,формування філософської позиції  К.Маркса, матеріалістичне розуміння історії.


  • Мета: розглянути філософію стародавніх  слов’ян, філософію періоду Відродження, філософсько-гуманістичні ідеї Просвітництва в Україні. Ознайомитись із професійною філософією Києво-Могилянської академії, філософією Г.С.Сковороди.  Дослідити українську філософію ХІХ - ХХ ст. та українську філософію сучасності.


  • Мета. Дослідити найбільш загальні характеристики суспільного життя, колективної людської діяльності, а також місце особтстості в суспільстві.

  • Мета:  Визначити сутність поняття глобалізації та характеристики глобального суспільства. З'ясувати позитивні та негативні наслідки глобалізації. Дослідити основні глобальні проблеми сучасного суспільства та можливості їх розв'язання.

  • Мета: з'ясувати сутнсть поняття соціальної  реальністі як сукупності  умов суспільного життя, які виступають перед членами супільства як надіндивідуальні. Визначити головне завдання суспільства у сфері духовного життя.

  • Мета: розглянути роль науки і техніки в житті людини і суспільства, їх інституцізацію в сучасному суспільстві та вплив на трансформації, яких зазнає людина і суспільство.

  • Мета: з'ясувати, що є наукою, чим наукове знання відрізняється від інших видів знань, місце і роль науки в систмі культури людства.