Week Name Description
Book Силабус

Силабус

освітнього компоненту ОК3.14

                                           (умовне позначення ОК в освітній програмі (ОП))

 

Експлуатація і обслуговування БДМ

 

Назва дисципліни:

Експлуатація і обслуговування БДМ

Рівень вищої освіти:

Перший (бакалаврський)

Галузь знань:

13 Механічна інженерія

Спеціальність:

133 Галузеве машинобудування

Освітньо-професійна (Освітньо-наукова) програма:

Підйомно-транспортні, дорожні, будівельні, меліоративні машини і обладнання

Сторінка курсу в Moodle:

https://dl.khadi.kharkov.ua/course/view.php?id=2187

Рік навчання:

4

Семестр:

8

Обсяг освітнього компоненту

3 кредити (90 годин)

Форма підсумкового контролю

Екзамен

Консультації:

за графіком

Назва кафедри:

кафедра будівельних і дорожніх машин

Мова викладання:

українська

Керівник курсу:

Разарьонов Леонід Володимирович, доцент

Контактний телефон:

+38057707-37-71

E-mail:

Lrazarenof@gmail.com

 

Короткий зміст освітнього компоненту:.

Метою є забезпечення студентів знаннями номенклатури та тенденцій експлуатації та обслуговуванню будівельно-дорожньої техніки, та вміннями для самостійного рішення типових задач при виборі комплектів машин  та обладнання, конструюванні та використання дорожніх машин.

Предмет: викладання дисципліни є формування у студентів навиків до самостійного рішення виробничих функцій та типових задач діяльності в напряму управління процесами та системами дорожньо - будівельної організації або її підрозділами.

Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни є:

-     обґрунтування і представлення єдиних теоретико-методологічних основ експлуатації дорожніх машин та обладнання;

-     вивчення основних експлуатаційних показників;

-     формування напрямків удосконалення і розвитку використання будівельних машин в дорожньому будівництвіі;

формування навичок організації самостійної науково-дослідницької роботи і презентації результатів наукових досліджень

Передумови для вивчення освітнього компоненту:

ОК2.6 Теоретична механіка, ОК3.9 Деталі машин, ОК3.11 Якість машин, ВД3.1 Загальна будова будівельних, дорожніх машин, ВД3.7 Проектування трансмісій будівельних, дорожніх машин».

Компетентності, яких набуває здобувач:

Загальні компетентності:

ЗК1. Здатність до абстрактного мислення.

ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК3. Здатність планувати та управляти часом.

ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

 

Спеціальні (фахові) компетентності:

ФК2. Здатність застосовувати фундаментальні наукові факти, концепції, теорії, принципи для розв'язування професійних задач і практичних проблем галузевого машинобудування;

ФК4. Здатність втілювати інженерні розробки у галузевому машинобудуванні з урахуванням технічних, організаційних, правових, економічних та екологічних аспектів за усім життєвим циклом машини: від проектування, конструювання, експлуатації,   підтримання працездатності, діагностики та утилізації;

ФК6. Здатність оцінювати техніко-економічну ефективність типових систем та їхніх складників на основі застосовування аналітичних   методів, аналізу аналогів та використання доступних да-них.

ФК7. Здатність приймати ефективні рішення щодо вибору конструкційних матеріалів, обладнання, процесів та поєднувати теорію і практику для розв'язування інженерного завдання;

ФК8. Здатність реалізовувати творчий та інноваційний потенціал у проектних розробках в сфері галузевого машинобудування.

 

Результати навчання відповідно до освітньої програми:

ПРН1. Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі.

ПРН2. Знання та розуміння механіки і машинобудування та перспектив їхнього розвитку.

ПРН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні.

ПРН5. Аналізувати інженерні об'єкти, процеси та методи.

ПРН7. Готувати виробництво та експлуатувати вироби, застосовуючи автоматичні системи підтримування життєвого циклу.

ПРН8. Розуміти відповідні методи та мати навички конструювання типових вузлів та механізмів відповідно до поставленого завдання.

ПРН9. Обирати і застосовувати потрібне обладнання, інструменти та методи.

Тематичний план

 

№ теми

Назва тем (ЛК, ЛР, ПР, СЗ, СР)

Кількість годин

очна

заочна

1

2

3

4

1

ЛК Вступ.  Основні показники БДМ. Автомобільна дорога, призначення,  класифікація та структура

2

 

СР Основні поняття в будівництві автомобільних доріг.

2

10

ПР 1. Розрахунок річного фонду роботи машин 

2

2

2

ЛК Комплексна механізація будівництва автомобільної дороги. Вибір оптимального складу МДЗ.

2

1

СР Комплектація вибір ведучих  машин для будівництва

2

5

ПР2. Розрахунок бульдозерного МДЗ.

2

1

3

ЛК Особливість використання машин для підготовчих робіт основних ведучих машин на дорожньому будівництві.

2

1

СР Використання змінного навісного обладнання.

2

2

ПР3 Розрахунок скреперного МДЗ

2

 

4

ЛК Виробнича експлуатація навантажувачів та екскаваторів при виконання зосереджувальних робіт та розробка грунтових кар’єрів .

2

 

СР Використання драглайнів на дорожньому будівництві

2

5

ПР4 Розрахунок екскаваторного МДЗ

2

 

ПР5 Розрахунок екскаваторного забою

2

 

5

ЛК Особливості використання комплексу машин по укладанню асфальтобетонних покриттів.

2

1

СР Американська технологія укладки асфальтобетону

2

5

6

ЛК Особливості використання  комплексу машин по укладанню цементно-бетонних покриттів

2

1

СР Асфальтобетонні установки групи СММ

2

5

7

ЛК Експлуатація ущільнювальних машин на будівництві та ремонті автомобільних доріг

2

 

СР Вібраційна трамбуюча плита.

2

5

8

ЛК Особливості використання машин для гарячого та холодного ресайклингу.

2

2

 

СР Машини для голодного ресайклингу фірми Wirtgen серії WR

2

5

9

ЛК Експлуатація машин по утриманні автомобільних доріг в літній період

2

1

СР Використання машин для зимового утримання шляхів

2

5

10

ЛК Складське господарство на дорожньому будівництві.

2

 

СР Види палив. Призначення та використання

2

5

11

ЛК Основні заходи та технології технічного обслуговування та ремонту БДМ

2

1

СР Ремонтна майстерня для ТО і ремонту БДМ

2

5

ПР5 Розрахунок трудоємності для парку машин

2

 

12

ЛК Ремонтні підрозділи по обслуговуванню і ремонту БДМ і ПТМ

2

1

СР Пересувні машини для ТО і ремонту в польових умовах

2

5

 

ЛК Загальні висновки. Основні напрямки удосконалення експлуатації підприємств дорожнього будівництва

2

1

СР Новітні технології використання та обслуговування машин

8

16

Усього за семестр 8 (10 сем. заочн.).

90

90

УСЬОГО за дисципліною

90

90

 

 

Індивідуальне навчально-дослідне завдання (за наявності):

 

Методи навчання:

1) словесні: 1.1 традиційні: лекції, пояснення, розповідь тощо;

1.2 інтерактивні (нетрадиційні): проблемні лекції, дискусії тощо;

2) наочні: метод ілюстрацій, метод демонстрацій

3) практичні.

 

Система оцінювання та вимоги:

 

Поточна успішність

1 Поточна успішність здобувачів за виконання навчальних видів робіт на навчальних заняттях і за виконання завдань самостійної роботи оцінюється за допомогою чотирибальної шкали оцінок з наступним перерахуванням у 100-бальною шкалу. Під час оцінювання поточної успішності враховуються всі види робіт, передбачені навчальною програмою.

1.1 Лекційні заняття оцінюються шляхом визначення якості виконання конкретизованих завдань.

1.2 Практичні заняття оцінюються якістю виконання контрольного або індивідуального завдання, виконання та оформлення практичної роботи.

1.3 Лабораторні заняття оцінюються якістю виконання звітів про виконання лабораторних робіт.

2 Оцінювання поточної успішності здобувачів вищої освіти здійснюється на кожному практичному занятті (лабораторному) за чотирибальною шкалою («5», «4», «З», «2») і заносяться у журнал обліку академічної успішності.

         «відмінно»: здобувач бездоганно засвоїв теоретичний матеріал, демонструє глибокі знання з відповідної теми або навчальної дисципліни, основні положення;

«добре»: здобувач добре засвоїв теоретичний матеріал, володіє основними аспектами з першоджерел та рекомендованої літератури, аргументовано викладає його; має практичні навички, висловлює свої міркування з приводу тих чи інших проблем, але припускається певних неточностей і похибок у логіці викладу теоретичного змісту або при аналізі практичного;

«задовільно»: здобувач в основному опанував теоретичні знання навчальної теми, або дисципліни, орієнтується у першоджерелах та рекомендованій літературі, але непереконливо відповідає, плутає поняття, невпевнено відповідає на додаткові питання, не має стабільних знань; відповідаючи на питання практичного характеру, виявляє неточність у знаннях, не вміє оцінювати факти та явища, пов'язувати їх із майбутньою професією;

«незадовільно»: здобувач не опанував навчальний матеріал теми (дисципліни), не знає наукових фактів, визначень, майже не орієнтується в першоджерелах та рекомендованій літературі, відсутнє наукове мислення, практичні навички не сформовані.

3 Підсумковий бал за поточну діяльність визнається як середньоарифметична сума балів за кожне заняття, за індивідуальну роботу, поточні контрольні роботи за формулою:

,

де – підсумкова оцінка успішності за результатами поточного контролю;

      – оцінка успішності -го заходу поточного контролю;

      – кількість заходів поточного контролю.

Оцінки конвертуються у бали згідно шкали перерахунку (таблиця 1).

 

Таблиця 1 Перерахунок середньої оцінки за поточну діяльність у багатобальну шкалу

 

4-бальна

шкала

100- бальна

шкала

4- бальна

шкала

100- бальна

шкала

4- бальна

шкала

100- бальна

шкала

4- бальна

шкала

100- бальна

шкала

5

100

4,45

89

3,90

78

3,35

67

4,95

99

4,4

88

3,85

77

3,3

66

4,9

98

4,35

87

3,80

76

3,25

65

4,85

97

4,3

86

3,75

75

3,2

64

4,8

96

4,25

85

3,7

74

3,15

63

4,75

95

4,20

84

3,65

73

3,1

62

4,7

94

4,15

83

3,60

72

3,05

61

4,65

93

4,10

82

3,55

71

3

60

4,6

92

4,05

81

3,5

70

від 1,78 до 2,99

від 35 до 59

повторне складання

4,55

91

4,00

80

3,45

69

від 0 до 1,77

від 0 до 34

4,5

90

3,95

79

3,4

68

повторне вивчення

 

Підсумкове оцінювання

1 Екзамен проводиться після вивчення всіх тем дисципліни і складається здобувачами вищої освіти в період екзаменаційної сесії після закінчення всіх аудиторних занять

2 До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види робіт передбачені навчальним планом з дисципліни:

                   - були присутні на всіх аудиторних заняттях (лекції, лабораторні, практичні);

                   - своєчасно відпрацювали всі пропущені заняття;

                   - набрали мінімальну кількість балів за поточну успішність (не менше 36 балів, що відповідає за національною шкалою «3»);

Якщо поточна успішність з дисципліни нижче ніж 36 балів, здобувач вищої освіти має можливість підвищити свій поточний бал до мінімального до початку екзаменаційної сесії.

3 Оцінювання знань здобувачів при складанні екзамену здійснюється за 100-бальною шкалою.

Оцінювання знань здобувачів шляхом тестування здійснюється за шкалою:

«Відмінно»: не менше 90 % правильних відповідей;

«Дуже добре»: від 82 % до 89 % правильних відповідей;

«Добре»: від 74 % до 81 % правильних відповідей;

«Задовільно»: від 67 % до 73% правильних відповідей;

«Задовільно достатньо»: від 60 % до 66 % правильних відповідей;

«Незадовільно»: менше 60 % правильних відповідей.

4 Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни визначається як середньозважена оцінка, що враховує загальну оцінку за поточну успішність і оцінку за складання екзамену.

5 Розрахунок загальної підсумкової оцінки за вивчення навчальної дисципліни проводиться за формулою:

,

де – підсумкова оцінка успішності з дисциплін, формою підсумкового контролю для яких є екзамен;

             – підсумкова оцінка успішності за результатами поточного контролю (за 100-бальною шкалою);

              - оцінка за результатами складання екзамену (за 100-бальною шкалою).

    – коефіцієнти співвідношення балів за поточну успішність і складання екзамену.

6 За виконання індивідуальної самостійної роботи та участь у наукових заходах здобувачам нараховуються додаткові бали.

6.1 Додаткові бали додаються до суми балів, набраних здобувачем вищої освіти за поточну навчальну діяльність (для дисциплін, підсумковою формою контролю для яких є залік), або до підсумкової оцінки з дисципліни, підсумковою формою контролю для якої є екзамен.

6.2 Кількість додаткових балів, яка нараховується за різні види індивідуальних завдань, залежить від їх об'єму та значимості:

призові місця з дисципліни на міжнародному / всеукраїнському конкурсі наукових студентських робіт – 20 балів;

– призові місця з дисципліни на всеукраїнських олімпіадах – 20 балів;

– участь у міжнародному / всеукраїнському конкурсі наукових студентських робіт – 15 балів

– участь у міжнародних / всеукраїнських наукових конференціях студентів та молодих вчених – 12 балів;

– участь у всеукраїнських олімпіадах з дисципліни – 10 балів

– участь в олімпіадах і наукових конференціях ХНАДУ з дисципліни – 5 балів;

– виконання індивідуальних науково-дослідних (навчально-дослідних) завдань підвищеної складності – 5 балів.

6.3 Кількість додаткових балів не може перевищувати 20 балів.

7 Загальна підсумкова оцінка за вивчення навчальної дисципліни не може перевищувати 100 балів.

Загальна підсумкова оцінка за вивчення навчальної дисципліни визначається згідно зі шкалою, наведеною в таблиці 2.

 

Таблиця 2 – Шкала оцінювання знань здобувачів за результатами підсумкового контролю з навчальної дисципліни  

 

Оцінка в балах

Оцінка за національною шкалою

Оцінка за шкалою ЄКТС

Оцінка

Критерії

екзамен

залік

 

90-100

Відмінно

Зараховано

A

Теоретичний зміст курсу освоєний цілком, без прогалин, необхідні практичні навички роботи з освоєним матеріалом сформовані, усі передбачені програмою навчання навчальні завдання виконані, якість їхнього виконання оцінено числом балів, близьким до максимального

80–89

Добре

Зараховано

B

Теоретичний зміст курсу освоєний цілком, без прогалин, необхідні практичні навички роботи з освоєним матеріалом в основному сформовані, усі передбачені програмою навчання навчальні завдання виконані, якість виконання більшості з них оцінено числом балів, близьким до максимального

75-79

С

Теоретичний зміст курсу освоєний цілком, без прогалин, деякі практичні навички роботи з освоєним матеріалом сформовані недостатньо, усі передбачені програмою навчання навчальні завдання виконані, якість виконання жодного з них не оцінено мінімальним числом балів, деякі види завдань виконані з помилками

67-74

Задовільно

D

Теоретичний зміст курсу освоєний частково, але прогалини не носять істотного характеру, необхідні практичні навички роботи з освоєним матеріалом в основному сформовані, більшість передбачених програмою навчання навчальних завдань виконано, деякі з виконаних завдань, можливо, містять помилки

60–66

E

Теоретичний зміст курсу освоєний частково, деякі практичні навички роботи не сформовані, багато передбачених програмою навчання навчальних завдань не виконані, або якість виконання деяких з них оцінено числом балів, близьким до мінімального.

35–59

Незадовільно

Не зараховано

FX

Теоретичний зміст курсу освоєний частково, необхідні практичні навички роботи не сформовані, більшість передбачених програм навчання навчальних завдань не виконано, або якість їхнього виконання оцінено числом балів, близьким до мінімального; при додатковій самостійній роботі над матеріалом курсу можливе підвищення якості виконання навчальних завдань (з можливістю повторного складання)

0–34

Неприйнятно

F

Теоретичний зміст курсу не освоєно, необхідні практичні навички роботи не сформовані, усі виконані навчальні завдання містять грубі помилки, додаткова самостійна робота над матеріалом курсу не приведе до якого-небудь значущого підвищення якості виконання навчальних завдань (з обов’язковим повторним курсом)

 

            Політика курсу:

– курс передбачає роботу в колективі, середовище в аудиторії є дружнім, творчим, відкритим до конструктивної критики;

– освоєння дисципліни передбачає обов'язкове відвідування лекцій і практичних занять, а також самостійну роботу;

– самостійна робота передбачає вивчення окремих тем навчальної дисципліни, які винесені відповідно до програми на самостійне опрацювання, або ж були розглянуті стисло;

– усі завдання, передбачені програмою, мають бути виконані у встановлений термін;

– якщо здобувач вищої освіти відсутній на заняттях з поважної причини, він презентує виконані завдання під час самостійної підготовки та консультації викладача;

– розрахункова робота повинна бути захищена не пізніше, ніж за тиждень до початку екзаменаційної сесії

– під час вивчення курсу здобувачі вищої освіти повинні дотримуватись правил академічної доброчесності, викладених у таких документах: «Правила академічної доброчесності учасників освітнього процесу ХНАДУ» (https://www.khadi.kharkov.ua/fileadmin/P_Standart/pologeniya/stvnz_67_01_dobroch_1.pdf), «Академічна доброчесність. Перевірка тексту академічних, наукових та кваліфікаційних робіт на плагіат» (https://www.khadi.kharkov.ua/fileadmin/P_Standart/pologeniya/stvnz_85_1_01.pdf), «Морально-етичний кодекс учасників освітнього процесу ХНАДУ (https://www.khadi.kharkov.ua/fileadmin/P_Standart/pologeniya/stvnz_67_01_MEK_1.pdf).

– у разі виявлення факту плагіату здобувач отримує за завдання 0 балів і повинен повторно виконати завдання, які передбачені у силабусі;

– списування під час контрольних робіт та екзаменів заборонені (в т.ч. із використанням мобільних пристроїв). Мобільні пристрої дозволяється використовувати лише під час он-лайн тестування.

 

Рекомендована література:

 

 

    Рекомендована література:

 

1 Краснокутський В.М. Експлуатація будівельних і дорожніх машин; навчальний посібник / В.М. Краснокутський, В.Б Косолапов, Разарьонов Л.В. Х.: ХНАДУ. 2012. 352С

2 Техническая эксплуатация строительных и дорожных машин : учеб. пособие / А.Н. Максименко, В.В. Кутузов. — Минск : Вышэйшая школа, 2015. – 303 с. : ил.

3. Хмара Л.А. та др. Автомобільні дороги: Будівництво, ремонт, машини та механізми для виконання робіт. / Навчальний посібник. Л.А. Хмара, О.С. Шипілов, В.Д. Мусійко, М.П. Кузьмінець, - К.;Д.: НТУ, 2011 – 416 С.

4. Хмара Л.А. Дорожні машини: Машини для будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг: навч. посібник. Ч.ІІ  / Л. А. Хмара, О. С. Шипілов, В. Д. Мусійко [та ін.]. - Київ-Дніпропетровськ: НТУ . – 2013.-399 с.

5. Макій Ю.А., Ткаченко В.Г., Зеркалов Д.В. Механізація дорожнього будівництва. Навчальний посібник. – К.: Основа, 2004 – 200с.

6. Производственная эксплуатация строительных и дорожных машин машин : учеб. пособие / А.Н. Максименко, Д.Ю. Макацария. — Минск : Вышэйшая школа, 2015. – 390 с. : ил.

7. Аврунин Г.А., Кириченко И.Г., Самородов В.Б. Гидравлическое оборудование строительных и дорожных машин: учебное пособие / (Г.А. Аврунин, И.Г. Кириченко, В.Б. Самородов); под ред. Г.А. Аврунина. – Харьков: ХНАДУ, 2012. – 464 с.

 

 

 Інформаційні ресурси

 

1. НТБ ХНАДУ (м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25) [електронний ресурс] . (http://library.khadi.kharkov.ua/)

2. Гідравлічні машини та гідроагрегати  (http://www.kpi.kharkiv.edu/gdm)

3. Строительные и дорожные машины (http://new.sdmpress.ru)

4.  Промышленная и мобильная гидравлика  (www.parker.com).

5. Сайт кафедри БДМ ХНАДУ (http://portal.khadi.kharkov.ua).

 

   Додаткові джерела:

http://dl.khadi.kharkov.ua/course/view.php?id=2187.

 

Розробник (розробники)

силабусу навчальної дисципліни  _______________        _Разарьонов Л.В.__         

                                                                              підпис                                               ПІБ

 

Гарант освітньо-професійної програми

                                                          _______________        _Шевченко В.О.____        

                                                                              підпис                                               ПІБ

 

Завідувач кафедри                               _______________        _Шевченко В.О.____        

                                                                              підпис                                               ПІБ