В курсі розглянуто: екологічні процеси змін навколишнього середовища, економічні наслідки забруднення та його вплив на стан біосфери і здоров‘я людей, питання раціонального природокористування і охорони навколишнього середовища, умови подальшого функціонування системи “Суспільство – природа” і взаємодії різних систем всесвіту.
- Teacher: Юлія Калюжна
- Teacher: Світлана Коверсун
Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни є: навчити здобувачів працювати та міркувати, самостійно використовувати наукову довідкову літературу з екології. Створити у здобувачів комплекс знань та вмінь, які дозволяють вирішувати виробничі проблеми з урахуванням раціонального природокористування.
- Teacher: Галина Вальтер
- Teacher: Юлія Калюжна
- Teacher: Наталія Прокопенко
Охорона навколишнього природного середовища, раціональне використання природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки життєдіяльності людини - невід'ємна умова сталого економічного та соціального розвитку України. З цією метою Україна здійснює на своїй території екологічну політику, спрямовану на збереження безпечного для існування живої і неживої природи навколишнього середовища, захисту життя і здоров'я населення від негативного впливу, зумовленого забрудненням навколишнього природного середовища, досягнення гармонійної взаємодії суспільства і природи, охорону, раціональне використання і відтворення природних ресурсів.
- Teacher: Галина Вальтер
- Teacher: Юлія Калюжна
- Teacher: Наталія Прокопенко
Центральним об’єктом вивчення сучасної екології виступає екосистема. Обов’язковим компонентом всіх екосистем є живі організми. Але, вони утворюють не просто набір особин окремих видів. Як елемент складної системи сукупність живих організмів утворює специфічну підсистему – біотичне угрупування (біоценоз). В середині 20-го сторіччя численними дослідженнями екологів було встановлено, що біотичне угрупування окремої екосистеми нерозривно пов’язано зі своїм навколишнім середовищем. Причому живі організми залежать від параметрів навколишнього середовища, але й одночасно формують його та видозмінюють властивості середовища. Всі ці складні системні зв’язки досліджуються у рамках окремого розділу екології – синекології.
- Teacher: Юлія Калюжна
- Teacher: Світлана Коверсун
Дисципліна «ГІС в екології» читається на 1 курсі магістратури в
1 семестрі продовж 16 тижнів і входить до обов’язкових компонентів
ОПП циклу професійної підготовки.
Використання геоінформаційних систем в екології дозволяє оперативно
отримувати інформацію за запитом і відображати її на карті, оцінювати
стан екосистеми і прогнозувати її розвиток.
- преподаватель: Юлія Калюжна
Інтенсивний антропогенний вплив на довкілля поставив людство перед необхідністю збереження природних систем, запобігання їх руйнуванню. Одна з передумов цього — моделювання і прогнозування спричинених людською життєдіяльністю процесів у природі. Використання з цією метою математичних та імітаційних методів моделювання і прогнозування конкретизує розуміння усього, що відбувається і може відбутися у водних системах, атмосфері, ґрунтах, рослинному середовищі, наслідків людського втручання в них, прагматизує оцінки і висновки, допомагає знаходити оптимальні технічні, технологічні, організаційні природоохоронні рішення.
- Teacher: Марина Барун
- Teacher: Юлія Калюжна